رشته تعمیر موتور و برق خودرو(زمینه صنعت کاردانش)

رشته تعمیر موتور و برق خودرو(زمینه صنعت کاردانش)

رشته تعمیر موتور و برق خودرو

-  محتوای رشته :

رشته مهارتی بازاریابی در زمینه صنعت و گروه مکانیک و زیر گروه عیب یابی و تعمیر قرار دارد و شامل عناوین مهارتی تعمیر کار اتومبیل های سواری درجه ۲ (جمعا ۷۲۰ ساعت و ۵/۱۸ واحد ) و تعمیر کار برق خودرو درجه ۲ ( جمعا ۴۸۰ ساعت و ۱۲ واحد) می باشد. 

نام رشته مهارتی :تعمیر موتور و برق خودرو – شماره رشته مهارتی :۳۱۹-۱۰۷-۱۲-۱

کد رایانه ای :۶۱۱۴ – تعداد واحدها:پایه اول ۳۱-عمومی :۲۲-مهارتی : ۵/۳۰ – تکمیلی:۵/۸

عنوان استاندارد مهارت و درس

کد استاندارد متولی

نظری

عملی

نظری

عملی

تعمیرکار اتومبیل های سواری درجه ۲

۳/۲/۲۳/۴۳-۸

۰۲۷۸

۰۲۷۹

۵/۶

۱۲

تعمیرکار برق خودرو درجه ۲

۳/۲/۴۲/۵۵-۸

۰۲۹۲

۰۲۹۳

۴

۸

- توانایی اکتسابی فارغ التحصیلان :

فارغ التحصیلان این رشته بعد از پایان دوره قادر می باشند از عهده پیاده و سوار کردن قطعات اصلی اتومبیل سواری و عیب یابی و رفع عیب موتور اتومبیل و سیم کشی کلیه مدارات روشنایی اتومبیل و تعمیر و نصب دینام استارت و آفتامات و هشدار دهنده صوتی و حرارتی و خنک کننده و تنظیم موتور اتومبیل با کمک دستگاه های مدرن مانند دیاگ و شارژ باطری و نصب صحیح بر آِیند.

 - زمینه اشتغال و ادامه تحصیل :

زمینه اشتغال : فارغ التحصیلان این رشته می توانند به عنوان کارشناسان تعمیرات اساسی موتور بنزینی و تعمیرات دستگاههای الکتریکی خودروها و تنظیم موتور و تعمیرات موتور سیکلت در مراکز بخش خصوصی و دولتی فعالیت نمایند.

 ادامه تحصیل : در مقطع کاردانی در آموزشکده های فنی و حرفه ای، دانشگاه آزاد ، دانشگاه جامع علمی کاریردی و دانشگاه های غیر انتفاعی در رشته فوق دیپلم مربوطه ادامه تحصیل داده و سپس با شرکت در آزمون کارشناسی ، ادامه تحصیل خود را تا مقطع کارشناسی و بالاتر ادامه دهند.

 

نویسنده مطلب: محمد سلطانی

محمد سلطانی

پاسخ دهید

2 نظر

Sciesse  ۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۲۳:۰۵:۳۰

https://vslevitrav.com/ - levitra for sale online

محمد جواد عبدی  ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ - ۱۹:۲۷:۵۳

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم گرایش های این رشته در دانشگاه چیه من سال آخر اسن رشته هستم میتونم رشته طراحی بخونم یا نه باید برم مهندسی میکانیک