معرفی رشته نقشه کشی عمومی از شاخه فنی وحرفه ای گروه مکانیک

معرفی رشته نقشه کشی عمومی از شاخه فنی وحرفه ای گروه مکانیک

رشته نقشه کشی عمومی:  

نقشه کشی، علمی است که در سطح بین المللی به زبان زنده و گویای صنعت مشهور است و به انحاء مختلف در فرایندهای تولیدی و صنعتی نقش مهمی ایفا نموده و یکی از نشانه های رشد صنعتی سالانه هر کشوری، حجم نقشه های ترسیمی آن است. در این رشته می توان با برخورداری از علوم پایه، تجسم اجسام، خلاقیت، نوآوری، یاری تکنولوژی و با الهام از هنر نقشه کشی به طراحی قطعات مختلف صنعتی دست یافت. هنرجویان این رشته در طی دوران تحصیل با نقشه کشی صنعتی، هندسه ترسیمی، محاسبات فنی، آزمایشگاه اندازه گیری دقیق، نقشه کشی به کمک کامپیوتر، جوشکاری طراحی قطعات صنعتی و کار با ماشینهای تراش، فرز و صفحه تراش به منظور ساخت قطعات و... آشنا می شوند. 

 

دروس این رشته

 

 

 

 

 

زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از:

_ نقشه کشی نقشه های مونتاژ

 _ نقشه کشی صنعتی 

_ گرافیست صنعتی 

_طراح قالب و ماشین 

_ نقشه کشی کامپیوتری 

_ سرپرستی کارگاههای تراش و فرز و...

 _ کنترل کننده کیفیت در کارگاه تولید _

 تراشکار و فرزکار صنعتی _ و...

 

 

 

آینده علمی این رشته :هنر جویان این رشته می توانند در دوره های کاردانی –کارشنـــــاســی و کارشناسی ارشد و دکترا در دانشــگا ههای داخل و خارج کشور  و آموزشکده های فنی در گروه مکانیک به ادامه تحصیل بپردازند.

 

آینده شغلی این رشته‌:برای کسانی که مهارتهای لازم را در بخش هــای مختلف این رشه بدست آورند بــــازار گار خوب و مطلوبی در سراسر ایران خصوصــــــاً در کارخانجات صنعتــــــی کارگاههای صنعتی ،و کلیه شهر های با جمعیت از متوسط به بالا وجود دارد و امکــــــان احداث کارگاههای کوچک شخصی نیز بسیار آسان است البته لازم به ذکر است که هنرجویان این رشته نباید به دیپلم اکتفا کنند و حتما باید در مقاطع بالاتر تحصیل نمایند تا بتوانند شغلی بدست آورند .

 

نویسنده مطلب: محمد سلطانی

محمد سلطانی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...